ההיסטוריה של עולם קידום האתרים בגוגל (SEO)

אינטרנט

בשנה שנתיים האחרונות, משהו קורה בעולם של קידום אתרים, במיוחד לאור רמת המורכבות הגבוהה שפיתחה גוגל עבור מנוע החיפוש שלה עם לא פחות מבינה מלאכותית ולאור רמת התחרות הגבוהה סביב ביטויי מפתח לקידום. יש שהתייאשו והפסיקו להתאמץ, יש ששכללו את פעילות הקידום שלהם עם תכנים מקצועיים יותר, יש שהגבירו את קצב הקידום כדי לעמוד בתחרות ויש שממשיכים כרגיל. מה נכון? מה עובד ומה לא? על כך בשורות הבאות.

התפתחות מנוע החיפוש של גוגל

פרט לפשטות הטקסטואלית, לא נותר שום דמיון בין מנוע החיפוש של גוגל בימיו הראשונים ובין המנוע המודרני והמפותח של החברה. אם בימיה הראשונים מספיק היה למנוע חיפוש לאתר מאמר אחד בתחום מסוים בכדי לסמן את האתר ממנו הגיע המאמר כאוטוריטה מקצועית באותו תחום, כעבור שנה כבר נדרשו כמה וכמה מאמרים כאלה וכיום נדרשת פעילות רציפה של העלאת תוכן איכותי עם ביטויי מפתח מאוד מדויקים וגם הרבה יותר מורכבים וספציפיים. שינויים אלה ללא ספק דורשים התאמות של פעילות קידום אתרים ביחס לאופן בו פועל מנוע החיפוש של גוגל, אך לחלוטין לא מדובר בסוף עידן.

מנוע החיפוש של גוגל עובד על עקרון מאוד פשוט שמלווה אותו מאז יום היווסדו – הוא מאתר תכנים בנושא מסוים לפי ביטויי מפתח, ובהתאם לכך מדרג את האתר בו הוא מצא את אותם תכנים. יחד עם זאת, וזה כבר הופך להיות משמעותי, האופן בו הוא בוחן את אותם תכנים וכמות התכנים שאותם הוא בוחן, הם שני נתונים שהשתנו לבלי הכר מאז ועד היום.

בעבר, לא ידע מנוע החיפוש של גוגל להבין על מה מדבר הטקסט. הוא פשוט זיהה את ביטוי המפתח ובהתאם לכך דירג את האתר. ככל שהלך והתרבו אתרי האינטרנט וככל שהלכו והתרבו כמויות התכנים באינטרנט, נאלצו מהנדסי החברה לפתח טכניקות מתקדמות של בינה מלאכותית לבחינה של אותם טקסטים כדי לקבוע את רמתם ובהתאם לכך לדרג את התוכן ואת האתר שעומד מאחוריו.

בנוסף לכך, שילב מנוע החיפוש של גוגל עוד שורה ארוכה של פרמטרים שמצביעים לכאורה על איכות התוכן. בכלל זה אפשר לציין את שילוב התמונות והסרטונים בעמוד, את מספר הצפיות וזמן השהות של מבקרים בדף, נוכחות של הטקסט באתרים אחרים והיקף השיתוף של הטקסט וכן הלאה. כל אלה קובעים כיום את דירוגו של אתר אינטרנט בגוגל, וכל אלה גם הופכים את התחום של קידום אתרים למורכב הרבה יותר.

אז איך עובד היום התחום של קידום אתרים?

ובכן, בעידן בו גוגל יודע לזהות תוכן ג’אנק, ובעידן בו מוצעים לו אינספור תכנים מהם הוא יכול לבחור את הטובים ביותר בכל תחום, הברירה היחידה שנותרה היא להיות הטובים ביותר. דברים אלה נכונים באופן כללי והם נכונים הרבה יותר סביב ביטויים בהם ישנה תחרות גבוהה במיוחד. ככל שהתחרות בתחום מסוים סביב ביטויים מסוימים היא יותר אינטנסיבית, כך המאמץ הנדרש לביצוע קידום אתרים מוצלח באותו תחום, הוא רב יותר.

המשמעות היא שהיום כבר אי אפשר להעלות ערימה של תכנים עם ביטויי מפתח שחוזרים על עצמם, ולצפות שהאתר יוצף בתנועת מבקרים שהופנו ממנוע החיפוש של גוגל. כל עמוד צריך לקבל את היחס שלו, לעבור אופטימיזציה מדויקת של ביטויי המפתח, כותרות וכותרות המשנה, לשלב תמונות וסרטונים ככל שניתן, להיות משותף ומקודם ברשתות חברתיות, ובמיוחד כתוב בצורה איכותית ומקצועית, בעלת הקשר מובהק לתחום.

היכולת של גוגל לזהות את איכות התוכן בשפה העברית היא אמנם מוגבלת למדי ביחס ליכולות שלו בשפה האנגלית, אבל היא מספיק גבוהה בכדי להבדיל בין תכני ג’אנק ובין תכנים מקצועיים, והיא מספיק גבוהה כדי לחפש הקשרים מובהקים לתחום, הקשרים שיוצרים ערך ושאינם חוזרים על עצמם בתכני ג’אנק.

ליווי של אנשי מקצוע

אחרי שאמרנו את כל זה, וזה הכל נשמע כמו משהו שכל אחד יכול לעשות גם אם אין לו שום רקע בתחום קידום אתרים, צריך להדגיש את הדבר הבא: אם אתם באמת רוצים שהאתר שלכם ימריא אל המקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל, אתם חייבים לעשות את זה כמו מקצוענים, ובמילים אחרות, אתם חייבים לצידכם איש מקצוע שחי את התחום של קידום אתרים יום יום, יודע על כל השינויים וההתפתחויות בתחום, ויודע כיצד למנן את הפעילות ולכוון אותה לכיוונים הנכונים בכדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. כזה הוא דניאל מסטר, הבעלים והמייסד של סוכנות מסה מדיה.

דניאל מסביר: “גיוון ביטויי המפתח, החזרה עליהם, מינון התכנים, אופטימיזציה של הדפים, ראיית האתר כמכלול שלם ולא כל דף בנפרד, חיבור עם אתרים מובילים להחלפת קישורים, קידום ברשתות חברתיות ועוד שורה של פעולות שנדרשות בכדי להשיג את המטרה הנכספת, כל אלה דורשים ידע מקצועי ומתמחה, שלבעל העסק לא רק שאין אותו, אלא גם אין לו את הזמן והפנאי לפתח אותו או ליישם אותו בצורה נכונה ורציפה.”

“בהתאם לכך, מה שאתם רוצים לעשות הוא לבחון עם קולגות, חברים ומכרים מי יכול לספק לכם את השירות, וגם לבסס את ההחלטה שלכם על המלצות וחוות דעת מקצועיות. שבו עם איש המקצוע, שאלו אותו את השאלות שמטרידות אתכם יותר מכל, בדקו את הכיוונים שהוא חושב לקחת אתכם אליהם ובדקו מהו כבר יודע לספר לכם על תחום הפעילות שלכם באינטרנט, שעוד לא ידעתם.”

עוד מוסיף דניאל מסטר: “ההתרשמות המקצועית שלכם מאיש המקצוע שתבחנו יכולה לסייע לכם מאוד לעשות את הבחירה הנכונה עבורכם, ואם צריך, תוכלו לערב גם חבר או קרוב משפחה שמבין קצת בעניין ויכול לתת לכם את ההמלצה האישית שלו. קידום אתרים, היום יותר מפעם, הוא מקצוע שדורש התמחות, ניסיון וידע, ואת שלושת אלה אתם רוצים למצוא בנותן השירות שלכם, גם אם זה יעלה לכם טיפה יותר.”

לביקור באתר של מסה מדיה והתרשמות מסיפורי ההצלחה שלהם וההמלצות הרבות עליהם לחצו כאן.

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of